
سئو در آمازون چگونه کار میکند؟
توصیه میکنیم وقت گذاشته و نکاتی را در خصوص نحوه بهینهسازی کسب و کارتان در آمازون یاد بگیرید. مطمئنا برخی را پیدا میکنید که به شما وعده میدهند با یک سری ترفند محصولاتتان را در رنگ بالایی قرار دهند و یا برخی دیگر با ترفندهایی، الگوریتم جستجوی آمازون را مجاب میکنند تا محصول شما را بالاتر از بقیه نشان دهد.
به طور کلی توصیه میشود سئو آمازون را از دیدگاه آمازون بررسی کنید. در واقع بیش از 80 درصد مشتریان هیچگاه به صفحه دوم جستجو مراجعه نمیکنند و تنها راه برای فروش بیشتر، ارائه محصولاتی متناسب با نیاز کاربران است که در نهایت با نرخ بالایی به فروش منتهی شود.
در واقع باید همان محصولی را به مشتری نشان دهید که قصد خریدش را دارد. این موضوع باید در کلمات کلیدی جستجو شده، نرخهای تبدیل، محصولات مشابه، میزان فروش در گذشته، قیمتگذاری، موجود و بسیاری دیگر مورد توجه قرار بگیرد.
بنابراین باید ببینید مشتریان هنگام جستجو برای محصول شما چه کلمات کلیدی را جستجو میکنند؟ آیا کلمات کلیدی هنگام افزودن محصول به کار گرفته شدهاند؟ هنگامی که کلمات مذکور جستجو میشوند چه محصولاتی به نمایش گذاشته میشوند؟ چطور میتوانید در کوتاه مدت نرخ فروش خود را افزایش داده و رنک بالاتری کسب کنید؟
به یاد داشته باشید که تمام شدن موجودی به حرکت رو به رشد شما آسیب جدی وارد میکند، مخصوصا اگر هیچ فروشنده دیگری در لیست شما وجود نداشته باشد. پایان موجود به رنکینگ شما و اولویتدهیهایی که در نتایج جستجو انجام میگیرد در آن بازه زمانی آسیب خواهد زد. این موضوع باعث میشود تا مشتریان شما به سراغ رقیبانتان بروند. اگر موجودی انبار FBA به پایان رسید بهتر است یک FBM ایجاد نموده و آسیبهای احتمالی را تا حد زیادی کاهش دهید.
مثالهای زیادی از برندهایی وجود دارد که زمانی بهترین فروشنده در یک دستهبندی مشخص محسوب میشدند اما به علت اتمام موجودی برای چند روز جایگاه خود را از دست دادند؛ جایگاهی که برای بدست آوردن مجدد آن باید چند هفته یا حتی ماه زمان گذاشت. در چنین شرایطی میزان بازدید از محصولات رقبای این برندها افزایش چشمگیری یافته و خیلی سخت است که مشتری مجددا به فروشگاه شما بازگشته و محصولی را خریداری نماید. البته تنها در صورتی که یک برند فوقالعاده شناخته شده و معتبر باشید، این وضعیت ممکن است به گونه دیگری رقم بخورد.
هزینههای انبارداری FBA به اندازهای کم هست که بخواهید یک ظرفیت اضطراری را برای 2 الی 3 ماه در اختیار داشته باشید.
برای مطالعه این مطلب به صورت کامل در وبلاگ فروشگاه اینترنتی واسا می توانید از این لینک استفاده کنید.